Partner serwisu
Biznes i przemysł

Airbus nie boi się ceł. „Więcej szkód dla Ameryki”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Airbus nie boi się ceł. „Więcej szkód dla Ameryki”
fot. Airbus
Donald Trump grozi Unii Europejskiej implementacją ceł, których Airbus na razie się nie obawia. – Wierzymy, że przemysł lotniczy i kosmiczny to przemysł bez taryf – wyznał Guillaume Faury w czasie szczytu w Tuluzie. Dyrektor generalny francuskiego koncernu uważa, że cła negatywnie wpłyną na amerykańskich konsumentów i przedsiębiorstwa niż na europejskie podmioty.

Nowa amerykańska Stanów Zjednoczonych Ameryki usilnie chce pokazać prymat mocarstwa nad innymi narodami, a jednym z przyjętych paradygmatów prowadzenia polityki międzynarodowej jest polityka „silniejszego”. Donald Trump, który miał być „powiewem świeżości” już zapowiedział wprowadzenie ceł na Kanadę i Meksyk, jak i ostrzegł o nałożeniu 25-proc. ceł na wszystkie towary europejskie. Analitycy przewidują, że Trump ogłosi kolejną falę taryf na początku kwietnia, choć nie jest jasne, czy Unia Europejska zostanie uwzględniona już teraz.

W czasie szczytu Airbusa Guillaume Faury, dyrektor generalny koncernu, zauważył, że biorąc pod uwagę obecną niepewność co do stosowania wspomnianych taryf – w tym ich konkretnych szczegółów, sektorów, których dotyczą, i ogólnego zakresu oddziaływania np. na branżę lotniczą – wpływ, jaki będą one miały na francuskie przedsiębiorstwo i całą Unię Europejską, pozostaje jeszcze niejasny. – Wierzymy, że przemysł lotniczy i kosmiczny to przemysł bez taryf. Wierzymy, że to przyczyniło się do rozwoju tego przemysłu, a przy okazji wspierania innych przemysłów. Jesteśmy sąsiadem wymiany gospodarczej – wyznał Francuz.

Pomimo optymizmu Airbus podjął się weryfikacji wpływu ceł na biznes, choć ilość rzetelnych informacji jest „szczątkowa”, co tylko potwierdza w jak trudnej sytuacji znajduje się lotnictwo. Sektor lotniczy, jak żaden inny przemysł gospodarki, jest podatny na wszelkiego rodzaju zawirowania geopolityczne, musząc „manewrować przez turbulencje”, aby szybko odnaleźć się w nowej rzeczywistości. – Rozważyliśmy wiele scenariuszy tego, co potencjalnie mogłoby się wydarzyć. W większości przypadków jest to bardzo szkodliwe dla przemysłu amerykańskiego – powiedział Faury.

– Mamy tendencję do przekonania, że jest mało prawdopodobne, aby nałożono taryfy na lotnictwo. Widzieliśmy, co stało się z przemysłem samochodowym w USA, po nałożeniu taryf na Meksyk. [Taryfy, od red.] Zostały bardzo szybko zniesione, ponieważ szkody dla przemysłu samochodowego w Stanach Zjednoczonych byłyby ogromne – zauważył dyrektor generalny Airbusa. Decyzja o nałożeniu taryf na kluczowy sektor globalnej gospodarki byłaby bardzo szkodliwa, a – zdaniem Faury’ego – „bardziej szkodliwa dla USA na pierwszy rzut oka”. Te słowa rezonują z tezą Aengusa Kelly’ego, dyrektora generalny AerCap, największej na świecie firmy zajmującej się leasingiem samolotów. Irlandczyk wyznał, że ceny jednostkowe samolotów Boeinga mogą wzrosnąć nawet o 40 milionów dolarów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus: Mariaż z LOT logiczny. Duży rabat na A220

Biznes i przemysł

Airbus: Mariaż z LOT logiczny. Duży rabat na A220

Mateusz Kieruzal 25 marca 2025

Airbus składa ofertę na samoloty dla LOT

Biznes i przemysł

Airbus składa ofertę na samoloty dla LOT

Łukasz Malinowski 15 marca 2025

Airbus: W lutym więcej dostaw niż zamówień

Biznes i przemysł

Polska udziałowcem firmy Airbus? Duży wydatek i brak realnego wpływu

Biznes i przemysł

Wraca temat kupna udziałów firmy Airbus przez Polskę

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: Mariaż z LOT logiczny. Duży rabat na A220

Biznes i przemysł

Airbus: Mariaż z LOT logiczny. Duży rabat na A220

Mateusz Kieruzal 25 marca 2025

Airbus składa ofertę na samoloty dla LOT

Biznes i przemysł

Airbus składa ofertę na samoloty dla LOT

Łukasz Malinowski 15 marca 2025

Airbus: W lutym więcej dostaw niż zamówień

Biznes i przemysł

Polska udziałowcem firmy Airbus? Duży wydatek i brak realnego wpływu

Biznes i przemysł

Wraca temat kupna udziałów firmy Airbus przez Polskę

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5